• Het beloofde weer een mooie voetbal zondag te worden.

Nummer 2 (WBSV) speelde tegen nummer 3 (DESS)
    Zeemacht de nummer 1 had een grote voorsprong dus daar hoefden we voorlopig niet meer naar te kijken. Bij winst konden we een mooi gat slaan en bij verlies zouden we de nummer 2 positie kwijtraken aan Dess.

De wedstrijd
    Dess begon sterker maar tot hele grote kansen kwam het niet.
    Tot halverwege de 1e helft toen Dess met een goed uitgespeelde aanval de 1-0 scoorde.
    De toeschouwers dachten dat het buitenspel was, maar helaas hebben wij geen VAR in de Westbeemster. En eerlijk is eerlijk Dess kwam ook gezien het speelbeeld terecht op een 1-0 voorsprong.
    Dess bleef na de 1-0 erg gevaarlijk, maar onze keeper Jan redde ons een paar keer fantastisch.
    Einde van de 1e helft kwam dan toch nog helaas de 2-0 aan. Verdediging van WBSV zag er niet goed uit en daar profiteerde Dess optimaal van.

2e helft
    In  de 2e helft ging WBSV aanvallender spelen.
    WBSV speelde vooral op de speelhelft van de tegenstander.
    Thijs leenstra  kwam nog een keer alleen voor de keeper te staan maar helaas schoot die net naast. Even later schoot Mark Velzeboer helaas van afstand net over.
    Verder had Dess het verdedigend prima op orde, dus kon WBSV niet tot meer gevaar komen.

Met deze nederlaag blijf het spannend en is WBSV gezakt naar de 3e plek en staan we 2 punten achter op Dess. Nummer 6 Oudesluis staat  maar 3 punten achter met een wedstrijd minder gespeeld. Het ligt dus heel dichtbij elkaar voor de nummers  2 tot en met 6. Er valt nog genoeg te doen voor WBSV en we blijven er in geloven. .