• Historie

WBSV – het begon in 1931 op een hobbelig veldje

WBSV is een kleine club en in 1931 is het nog kleiner begonnen. Met een hobbelig veldje en een keet waar je snoep kon kopen. In de jaren die volgden is WBSV langzaam maar zeker gegroeid en gemoderniseerd. De keet maakte plaats voor een kantine en we kregen de beschikking over twee velden – een grasveld en een kunstgrasveld -, een zit- en statribune en lichtmasten.

Gegroeid is ook ons ledenaantal. Ruim 200 leden verdedigen onze kleuren, onder wie opvallend veel meisjes en dames. Daar kan menig moderne club jaloers op zijn.

Behalve een kleine club is WBSV vooral een gezellige club. Plezier in het voetbal komt hier op de eerste plaats. Maar de sportieve prestatie telt natuurlijk ook. We zijn dan ook blij dat hier enkele gediplomeerde trainers rondlopen die zich wekelijks inzetten om onze leden technisch en tactisch op te leiden. Maar we willen toch ook onze eigen mensen zoveel mogelijk bij onze club betrekken. Die mensen hebben we keihard nodig.

Op dit moment hebben we plannen om onze accommodatie grondig op te knappen. In de kantine hangen gedetailleerde bouwtekeningen, maar vooralsnog hebben we er geen zicht op of we onze plannen kunnen realiseren. Tot die tijd gebruiken we wat we hebben. En koesteren we stilletjes onze historische kleedkamers die nog vaak schitteren in het spotje van de ING.